تکنیک زنده‌نمایی یا سیمولکست چیست و چه جاهایی کاربرد دارد؟

برای برگزاری یک رویداد آنلاین مهم ممکن است هفته‌ها برنامه‌ریزی کنید اما مشکلات فراوانی ممکن است کیفیت رویداد شما را تحت تاثیر قرار دهد مشکلاتی مثل افت سرعت اینترنت، خرابی تجهیزات فنی و تاخیرهای خسته‌کننده بین بخش‌های مختلف رویداد.
در زنده‌نمایی شما رویداد آنلاین خود را از قبل ضبط می‌کنید و در زمان برگزاری رویداد، محتوای شما استریم می‌شود، مخاطب تفاوتی را احساس نمی‌کند و متوجه زنده نبودن محتوا نخواهد شد. همچنین برای تعامل با مخاطب می‌توانید از ابزارهای چت و نظرسنجی استفاده کنید و تجربه بهتری را برای مخاطب ایجاد کنید.

مهم‌ترین کاربردهای تکنیک زنده‌نمایی

تلویزیون اینترنتی

در بسیاری از برنامه‌هایی که در تلویزیون‌های اینترنتی مشاهده می‌کنید از همین تکنیک استفاده شده است. بسیاری از برنامه‌ها ضبط و ادیت می‌شوند و در زمان مناسب که بیشترین تعداد بینندگان حضور دارند، برنامه‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند.

بیگ پروداکشن

در برنامه‌هایی که تجهیزات بسیار زیاد و دکور سنگین و هماهنگی‌های زیاد نیاز دارند و مثلا تعداد زیادی مهمان قرار است در زمان مشخصی در برنامه حضور پیدا کنند، بی‌نظمی و عدم اجرای حتی یک بخش از برنامه، دومینووار باعث ایجاد اختلال در بخش‌های دیگر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل تهیه‌کنندگان چنین برنامه‌هایی ترجیح می‌دهند لااقل برای بخش‌هایی از برنامه مثل ارتباط آنلاین که احتمال ایجاد اشکال در آن زیاد است، از تکنیک زنده‌نمایی استفاده کنند.

عدم نیاز به تعامل

اگرچه ایجاد تعامل با بینندگان یکی از مهم‌ترین دلایل برگزاری رویداد است اما در شرایط خاصی ممکن است شما ترجیح دهید در برنامه‌ی خود ارتباط مستقیم با مخاطب نداشته باشید و مثلا تنها از طریق چت به سوالات آنها پاسخ دهید، در چنین شرایطی هم می‌توانید از تکنیک زنده‌نمایی استفاده کنید.

جبران تداخل زمانی

هماهنگی برای حضور مهمانان و سخنرانان در رویدادهای آنلاین و هیبریدی، همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های برگزارکنندگان است، هرچند این سخنران‌ها معروف‌تر و شناخته شده‌تر باشند و یا برنامه‌ی کاری شلوغی داشته باشند، این چالش بزرگ‌تر هم خواهد شد. در چنین شرایطی می‌توانیم لااقل برای این افراد از تکنیک زنده‌نمایی استفاده کنیم.

تکنیک زنده‌نمایی در پلتفرم برگزاری رویداد لحظه‌نگار

در سرویس اتاق مجازی لحظه‌نگار شما می‌توانید ویدیوهای مختلف را آپلود کنید و در زمان مناسب، اجرا نمایید. در سرویس پخش‌زنده لحظه‌نگار هم در هنگام استریم می‌توانید ویدیوهای ضبط شده را به‌صورت ویدویوی لایو پخش کنید.
در تمامی این مراحل می‌توانید از تیم پشتیبانی لحظه‌نگار سوالات خود را بپرسید.

برای رویداد بعدی خود برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان لحظه‌نگار