چرا واحدهای منابع انسانی، رویدادها را مهم‌ترین راه تقویت تیم‌سازی می‌دانند؟

در محیط کسب و کارهای امروزی، طراحی رویدادهای منابع انسانی به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تقویت تیم‌ها و ارتقاء ارتباطات در بین بخش‌های مختلف سازمانی مطرح است. این رویدادها، علاوه بر افزایش انگیزه و همدلی تیمی، به بهبود کارایی و بهره‌وری کل سازمان نیز کمک می‌کنند.
در این موضوع خاص تفاوت چندانی بین یک استارتاپ کوچک و یا یک شرکت بزرگ وجود ندارد، برای افزایش کارایی و اعتماد به نفس نیروها و برای تقویت ارتباطات بین سازمانی باید از جدیدترین دستاوردهای تیم‌سازی در منابع انسانی استفاده کنید.
این رویدادها می‌توانند با هر بودجه‌ای برگزار شوند، خلاقیت در این زمینه حرف اول را می زند در انتخاب چالش‌ها و بازی‌ها می‌توان با کمترین هزینه و با ابزارهای محدود، لحظات به‌یادماندنی خلق کنید و یا با استفاده از خدمات مجموعه‌های تفریحی مختلف، چند روزی را به دور از هیاهو و شلوغی کارها به تیم سازی و افزایش تعامل بین بخش‌های مختلف سازمان بپردازید.
در ادامه به مهم‌تری جنبه‌های رویدادهای منابع انسانی میپردازیم.

۱. انتخاب موضوعات متنوع:

یکی از چالش‌های طراحی رویدادهای منابع انسانی، انتخاب موضوعاتی است که بتوانند تمامی اعضای تیم را جذب کنند. برگزاری جلسات آموزشی، کارگاه‌های توسعه فردی و اجتماعی، و گفتگوهای تیمی درباره مسائل مرتبط با هر بخش از سازمان، روشی موثر برای تنوع در موضوعات است.
شرکت‌های بزرگ در بخش منابع انسانی خود یه گروه آموزش هم دارند که یکی از وظایف آنها انتخاب همین موضوعات و طراحی چالش‌هاست. شرکت‌های کوچک که در تیم خود چنین افرادی را ندارند می‌توانند از شرکت‌هایی که تخصص آنها آموزش‌های درون سازمانی است استفاده کنند، لحظه‌نگار در بین همکاران تجاری خود با برخی از این شرکت‌ها همکاری دارد و رویدادهای بسیار موفقی را برگزار کرده است.

۲. ارتقاء همکاری:

رویدادهای منابع انسانی با ایجاد فرصت‌های تعامل و همکاری، روحیه تیمی را تقویت می‌کنند. برگزاری بازی‌ها و فعالیت‌های گروهی که به تعامل و هماهنگی تیمی می‌پردازند، به تشویق اعضای تیم برای به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه‌های خود کمک می‌کنند.
معمولا در محیط کار فرصت زیادی در تقویت ارتباطات بین افراد و تیم‌های مختلف وجود ندارد چراکه برای ایجاد یک ارتباط پایدار فقط به جنبه‌های حرفه‌ای و کاری نمی‌توان بسنده کرد. رویدادهای منابع انسانی چون معمولا در محیط‌های تفریحی برگزار می‌شوند، این فرصت را به افراد می‌دهند دامنه‌ی ارتباطات خود را گسترش دهند و فقط محدود به ارتباط کاری و حرفه‌ای با هم‌تیمی‌های خود نباشند.

۳. ترکیب یادگیری و تفریح:

رویدادهای منابع انسانی می‌توانند تجربه یادگیری جذابی برای اعضای تیم فراهم کنند. این رویدادها می‌توانند شامل ارائه‌های آموزشی، نشست‌های تحلیلی، و همچنین فعالیت‌های تفریحی مانند گشت و گذارهای تیمی  باشند.
ایجاد تعادل بین یادگیری و تفریح و انتخاب راه‌های خلاقانه برای آموزش، اهمیت فراوانی دارد. نباید این رویدادها را تبدیل به یک رویداد آموزشی جدی یا یک کمپ یادگیری کنید.

۴. فراهم کردن فرصت برای شناخت بهتر:

یک جنبه اساسی در طراحی رویدادهای منابع انسانی، فرصت بهتری برای شناخت و درک بهتر همکاران است. جلسات ناهارهای تیمی، جلسات ارتباط مستقیم با مدیران، و فعالیت‌هایی که افراد را به طور غیررسمی با یکدیگر آشنا می‌کنند، ارتباطات سازمانی را بهبود می‌بخشند.

۵. اعتباردهی به دیدگاه هر فرد:

برگزاری جلسات گفتگو و نظرسنجی‌ها برای بهبود ارتباطات و تبادل نظرها در سطح سازمان مؤثر است. این اقدامات باعث ایجاد فرهنگی می‌شوند که هر فرد احساس کند دیدگاه و نظراتش مورد ارزیابی و ارتقاء قرار گرفته و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دارد.
در این رویدادها فرصت کافی برای اظهارنظر تک تک افراد وجود دارد و صمیمیت حاکم بر رویداد باعث می شود افراد درون‌گرای تیم هم بتوانند نظرات خود را بیان کنند و دغدغه‌های خود را چه کاری و چه غیر کاری با همکاران خود به اشتراک بگذارند.

نتیجه‌گیری:

طراحی رویدادهای منابع انسانی به عنوان یک استراتژی مؤثر در تقویت تیم‌ها، ایجاد هماهنگی در سازمان، و بهبود ارتباطات داخلی مطرح است. با ترکیبی از آموزش، تفریح، تعامل، و ارتقاء ارتباطات شخصی، این رویدادها اساسی برای بهبود عملکرد و موفقیت سازمان‌ها به حساب می‌آیند.

لحظه‌نگار پریمیوم برای برگزاری رویدادهای منابع انسانی در هر سطح و با هر تعدادی، می‌تواند در کنار شما باشد و تمامی مراحل برگزاری این رویدادها از انتخاب چالش و بازی‌های گروهی تا رزرو لوکیشن و ترنسفر افراد را برعهده داشته باشد.

برای رویداد بعدی خود برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان لحظه‌نگار