جمع‌آوری و آنالیز دیتا و تاثیر آن در افزایش کیفیت رویداد

این روزها در مورد تاثیرات هوش مصنوعی در صنایع مختلف و به طور کلی در زندگی تک تک انسان‌ها مطالب زیادی منتشر می‌شود، بهتر است بدانیم دستاورهای مربوط به هوش مصنوعی بدون پیشرفت‌های  دهه‌ی اخیر در روش‌های جمع‌آوری و آنالیز داده‌ها، به ثمر نمی‌نشست.
پس اگر میخواهید بخشی از این تحول بزرگ باشید باید بیشتر از قبل به داده‌ها در زندگی و کسب و کارتان  اهمیت دهید.
در این مطلب در مورد اهمیت داده‌ها در افزایش کیفیت رویدادها مطالبی را بیان می‌کنیم و نمونه‌هایی از مهم‌ترین داده‌های دردسترس در رویدادها را مرور می‌کنیم.

از داده‌های کیفی غافل نشوید!

یکی از بزرگترین چالش‌ها در جمع‌آوری و مطالعات داده‌ها این است که ما با انبوهی از پارامترها مواجه هستیم و بسیاری از آنها قابل تقلیل به اعداد نیستند. مثلا مدت‌زمان حضور هر شرکت‌کننده در رویداد یک داده‌ی کمی است و با ابزارهایی قابل اندازه‌گیری می‌باشد اما اینکه همان شرکت‌کننده از بخش‌های مختلف رویداد چقدر استقبال کرده و چه بخش‌هایی را نپسندیده است، جزء داده‌های کیفی است و به راحتی قابل بررسی نیست.
دشواری اندازه‌گیری و بررسی داده‌های کیفی نباید باعث نادیده‌گرفتن این داده‌ها شود چراکه معمولا اهمیت بیشتری نسبت به داده‌های کمی دارند. لیستی از داده‌های کیفی موردنیازتان تهیه کنید و برای هرکدام یک راه اندازه‌گیری مشخص کنید، می‌توانید با نمونه‌گیری کار را راحت‌تر کنید یعنی به صورت رندوم تعدادی از شرکت‌کنندگان را هدف بگیرید.

بازگشت رویدادهای حضوری و هیبریدی و کاهش سهم رویدادهای آنلاین

در دوران همه‌گیری بالاجبار سهم رویدادهای آنلاین افزایش چشمگیری پیدا کرد اما بسیاری از کارکردهای رویدادهای حضوری، قابلیت پیاده‌سازی در رویدادهای آنلاین را نداشتند به همین دلیل این روزها سهم رویدادهای حضوری و هیبریدی از بازار رویدادها در حال افزایش است.
اما همچنان کیفیت رویدادهای حضوری پایین است و بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان رویدادها، معتقدند رویدادهای حضوری بیش از حد تکراری و خسته‌کننده هستند. ما معتقدیم کلید حل این مشکل در استفاده‌ی صحیح از داده‌های تولید شده در روند رویداد است و در گام بعدی باید متناسب با نتایج آنالیز داده‌ها بهبودهای لازم را در رویدادهای بعدی ایجاد کنید.

قبل از رویداد، حین رویداد و بعد از اتمام رویداد

از مرحله‌ای که تبلیغات شما آغاز می‌شود و کاربران به لندینگ رویداد هدایت می‌شوند تا زمانی‌که محل رویداد را ترک می‌کنند و فرم‌های نظرسنجی را پر می‌کنند، در هر مرحله داده‌های متنوعی را می‌توان جمع‌آوری کرد.
در مطالب بعدی جزئیات بیشتری در مورد داده‌های مربوط به مراحل مختلف رویداد، بیان خواهیم کرد.

داده‌ها چه تاثیری در کیفیت رویدادهای بعدی دارند؟

براساس داده‌های جمع‌آوری شده در رویدادتان و دقت شما در آنالیز آنها، میتوانید نتایج ارزشمندی کسب کنید و در روند برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای آتی تغییراتی را ایجاد نمایید.
در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای آنالیز داده‌های رویداد را مشاهده می‌کنید:
۱. کاهش هزینه‌های تبلیغات از طریق بررسی مسیر شرکت‌کنندگان از مرحله‌ی مشاهده تبلیغات تا ثبت‌نام در رویداد
۲. رتبه‌بندی بخش‌های مختلف رویداد از نظر میزان تعامل با شرکت‌کنندگان، این موضوع برای رویدادهایی که چندین سخنران دارند، بسیار کاربردی خواهد بود و از طریق میزان مشارکت شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف می‌توانید به نکات بسیار مهمی دست پیدا کنید.
۳. بررسی محل‌های تجمع شرکت‌کنندگان در رویدادهای حضوری و هیبریدی، دستبندهای RFID و اپلیکیشن‌های دارای امکان ثبت موقعیت جغرافیایی کاربران به شما کمک می‌کند مسیر حرکت و توقف شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف رویداد را رصد کنید.
۴. در رویدادهای هیبریدی میزان تعامل شرکت‌کنندگان حضوری و مجازی را مقایسه کنید و مشخص کنید در رویدادهای بعدی تمرکز رویدادتان روی بخش حضوری باشد یا آنلاین.

واحد دیتا در لحظه‌نگار پریمیوم چه می‌کند؟

در لحظه‌نگار ما انبوهی از داده‌های مرتبط با رویداد را جمع‌آوری می‌کنیم، پلتفرم لحظه‌نگار مهم‌ترین ابزار دیتاکالکشن در رویدادهای آنلاین و هیبریدی است و در رویدادهای حضوری این شیوه‌ها تنوع بیشتری دارد. داده‌های جمع‌آوری شده توسط متخصصان داده تحلیل و بررسی می‌شوند و با ارائه‌ی گزارشات تحلیلی به واحدهای اجرایی و واحد مارکتینگ باعث افزایش بهره‌وری و افزایش کیفیت رویداد خواهند شد.

جمع‌بندی

در این مطلب بر اهمیت جمع‌آوری داده‌های مرتبط با رویداد و تحلیل صحیح آنها صحبت کردیم، در مطالب بعدی به‌صورت جزئی‌تر در مورد داده‌های رویدادهای آنلاین، حضوری و هیبریدی نکاتی را بیان خواهیم کرد. توجه داشته باشید که از طرق مختلف می‌توانید داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری کنید و آنها را تجمیع کنید. بعد از تجمیع داده‌ها بهتر می‌توانید روابط بین داده‌ها را کشف کنید و راه‌حل‌هایی برای بهبود رویدادهای بعدی پیدا کنید. در این مسیر ما همواره در کنار شما خواهیم بود.


برای رویداد بعدی خود برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان لحظه‌نگار