امکان نظرسنجی و رأی‌گیری آنلاین به لحظه‌نگار اضافه شد

بارها از ما سوال شده که اولویت توسعه‌ی امکانات و فیچرهای جدید پروداکت لحظه‌نگار را چگونه تعیین می‌کنید؟ جواب این سوال برای ما ساده است: نیاز کاربران. ما یک استارتاپ Customer Centric هستیم و تمام تلاش‌مان این است که بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین سرویس را به کاربران خودمان بدهیم. به طور معمول اگر حداقل ۲۰ درصد از کاربران ما نیازی را اعلام کنند یا ما متوجه نیازشان شویم، راه‌حل آن نیاز را برای آن‌ها ایجاد می‌کنیم. هرچند معمولا این اتفاق باعث می‌شود که تا ۵۰ درصد از کاربران از این امکانات و راه‌حل‌های جدید بهره‌مند شوند.

ما به تازگی امکان ایجاد نظرسنجی و رأی‌گیری را برای رویدادهای آنلاین لحظه‌نگار فراهم کرده‌ایم. رویدادهای بسیاری بودند که به دلیل حجم بالای مخاطب می‌خواستند بر بستر لایواستریم لحظه‌نگار رویداد خودشان را برگزارکنند و در عین حال به یک نظرسنجی کامل هم نیاز داشتند. رویدادهایی همچون مجامع عمومی شرکت‌ها، رویدادهای علمی پزشکی، هیئت‌مدیره‌ها و کنگره‌هایی که در آن دریافت در لحظه‌ی آرای بینندگان اهمیت زیادی دارد و بعضا یک رکن اصلی رویداد محسول می‌شود، بیشترین استفاده‌کنندگان از این امکان هستند.

نظرسنجی کجا نمایش داده می‌شود؟

نظرسنجی لحظه‌نگار (با کلیدواژه‌ی Poll) در قسمت چت لحظه‌نگار نمایش داده می‌شود. پس اگر رویدادی دارید که می‌خواهید در آن نظرسنجی یا رأی‌گیری برگزار کنید، در هنگام ساخت رویداد، وضعیت چت را در حالت فعال قرار دهید.

چه کسی می‌تواند نظرسنجی را مدیریت کند؟

برگزارکننده‌ی رویداد (کسی که رویداد را ایجاد و شروع می‌کند) و تمام کسانی که مدیر چت یک کانال هستند می‌توانند نظرسنجی‌ها را ایجاد، مدیریت و خاتمه دهند. امکان اضافه و کم کردن مدیران چت در قسمت تنظیمات اتاق فرمان برای همه‌ی کانال‌ها فراهم است.

چه کسی می‌تواند نظرسنجی را ببیند؟

هر بیننده‌ای که در ایونت شماست و قسمت چت را می‌بیند، نظرسنجی‌ها را هم مشاهده می‌کند و اگر در لحظه‌نگار ثبت‌نام کرده باشد می‌تواند در آن شرکت کند. طبیعتا هر کاربر یک بار حق رای دادن دارد. البته نمایش نتایج نظرسنجی بسته به شرایطی است که شما تعیین می‌کنید.

چطور یک نظرسنجی/رأی‌گیری ایجاد کنم؟

کافی است دستورات زیر را به طوری که می‌خواهید در چت لحظه‌نگار ارسال کنید. نظرسنجی به همین راحتی ایجاد، مدیریت و خاتمه پیدا می‌کند. دستور کلی نظرسنجی به این صورت است:

/poll 'question' '1' '2' --multi --no-live-results --no-results --close-after 120
کلیدواژهعملکردتوضیح
/poll
 دستور ایجاد نظرسنجیاجباری
question
 سوال نظرسنجیاجباری (حروف و اعداد)
۱
 گزینه اولاجباری (حروف و اعداد)
۲
 گزینه دوماجباری (حروف و اعداد)
۳ ۴ ۵ ...
 گزینه‌های سوم به بعداختیاری (حروف و اعداد)
--multi
 فعال کردن امکان انتخاب چند گزینهدر صورت نبودن این کلیدواژه انتخاب فقط یک گزینه فراهم است
--no-live-results
 غیرفعال کردن امکان نمایش نتیجه در لحظهدر صورت نبودن این کلیدواژه، به ازای هر رای جدید، نتیجه به صورت لایو تغییر می‌کند
--no-results
 عدم نمایش نتایج به صورت عمومی پس از اتمام نظرسنجیدر صورت نبودن این کلیدواژه، پس از اتمام نظرسنجی نتایج در چت برای عموم نمایش داده می‌شود
--close-after
 تعیین پایان مهلت شرکت در نظرسنجی(به ثانیه)در صورت تعریف نکردن این مقدار، تا زمانی که دستور پایان نظرسنجی را ارسال نکنید، امکان رای دادن وجود دارد
/poll-close
 دستور خاتمه نظرسنجیدر صورتی که پایان مهلت شرکت در نظرسنجی را مشخص نکرده باشید، جهت خاتمه نظرسنجی و ثبت نتایج حتما می‌بایست این دستور را وارد کنید.


توضیحات تکمیلی:

  • در این سیستم امکان تعریف نامحدود گزینه وجود دارد.
  • برای حذف یک نظرسنجی می‌توانید با کلیک بر روی سه نقطه، آن را مانند یک پیام در چت پاک کنید.
  • نتایج نظرسنجی تا زمانی که آن را پاک نکنید، برای همیشه در بازپخش رویداد شما باقی خواهد ماند.
پیش از این، دستور status/ نیز برای اعلان‌های ویژه در چت راه‌اندازی کرده بودیم. برای آشنایی بیشتر با این فیچر با ما همراه باشید.

امیدواریم از این امکان به خوبی بهره‌مند شوید. هرگونه سوال خود می‌توانید از پشتیبانی لحظه‌نگار بپرسید.

برای رویداد بعدی خود برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان لحظه‌نگار