هزینه برگزاری رویداد هیبریدی در تهران چقدر است؟

برای محاسبه هزینه‌های برگزاری رویداد هیبریدی در کیش در ابتدا باید یک تعریف کوتاه از رویداد هیبریدی ارائه کنیم و در مرحله بعد امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری چنین رویدادهایی را بررسی نماییم.

رویداد هیبریدی چیست؟

رویداد هیبریدی یک رویداد حضوری است که پخش‌زنده هم دارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌صورت حضوری یا آنلاین در رویداد شرکت کنند. برای آشنایی بیشتر با رویدادهای هیبریدی و مزایای آن به این مطلب از وبلاگ لحظه‌نگار مراجعه کنید.

لوکیشن رویداد؛ استودیو یا سالن همایش

در درجه اول باید محل برگزاری رویداد را مشخص کنیم. در تعیین بودجه لازم برای برگزاری رویداد، انتخاب سالن مهم‌ترین مرحله است چرا که معمولا بیشترین هزینه را به خود اختصاص می‌دهد.
رویدادهای آنلاین برای اینکه کیفیت بسیار بالایی داشته باشند باید در استودیوهای مجهز برگزار شوند.
خوشبختانه بعضی از استودیوها امکان میزبانی از تعدادی شرکت‌کننده حضوری را دارند. در صورتی که حداکثر تا ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده حضوری دارید می‌توانید در استودیوهای بزرگ رویداد خود را برگزار کنید. در این حالت شرکت‌کننده آنلاین کیفیت بسیار بهتری را نسبت به برگزاری رویداد در سالن‌های همایش تجربه می‌کند.

مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه سالن‌های همایش ظرفیت سالن و امکانات ویژه آن است.
در زمان نگارش این مطلب یعنی مهرماه ۱۴۰۱ هزینه اجاره یک سالن همایش ۱۰۰ نفره در یک هتل معمولی از ۷ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است. حداکثر هزینه هم مربوط به سالن رویال هتل اسپیناس پالاس است که ۲۷۰۰ نفر ظرفیت دارد و هزینه اجاره یک نیم‌روز آن ۲۵۰ میلیون تومان است.

تجهیزات فنی و نیروی انسانی

تصویر

هرچقدر تعداد بیشتری شرکت‌کننده داشته باشید و سالن بزرگ‌تری را برای برگزاری رویداد خود انتخاب کنید، تعداد دوربین بیشتری برای پوشش تصویری رویداد نیاز دارید. برای پوشش تصویری مناسب یک رویداد حداقل به ۳ دوربین نیاز دارید. تیم فیلم‌برداری برای یک رویداد نیم‌روزه با ۳ دوربین و فیلم‌بردار حداقل ۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

صدا

هزینه صدابرداری براساس اینکه چندنفر سخنران دارید و چند میکروفون نیاز دارید متغیر است. معمولا هزینه یک تیم دو نفره برای صدا و ۳ میکروفون حدودا ۷میلیون تومان به ازای هر رویداد است.

استریم

کارگردان رویداد وظیفه مشخص کردن تصویر نهایی که در هر لحظه توسط شرکت‌کنندگان آنلاین دیده می‌شود را به عهده دارد. این تصویر نهایی ابتدا باید از محل رویداد به سرورهای پلتفرم ارسال شوند. این فرآیند که به آن استریم می‌گویند برعهده استریمر رویداد است.

دکور و برندینگ فیزیکی

اول از همه باید تاکید کنیم که این مورد برای همه رویدادها ضرورت ندارد. سالن‌های همایش یا استودیوهای مختلف یک دکور پیش‌فرض در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید از همان استفاده کنید.
همچنین می‌توانید نام رویداد یا برند و لوگوی خودتان را در جایگاه‌های مختلف نصب کنید.

ویدیووال

پنل‌های ویدیووال در هر متراژی قابل سفارش دادن هستند و برهمین اساس هزینه‌ اجاره آن تعیین می‌شود. برای کنترل ویدیووال یک نفر به عنوان اپراتور باید در اتاق فرمان حضور داشته باشد.

هزینه‌های پلتفرم لایواستریم

بینندگان آنلاین رویداد از طریق یکی از پلتفرم‌های موجود می‌توانند رویداد را به‌صورت زنده تماشا کنند. معمولا در این مورد هم براساس تعداد بینندگان و مدت‌زمان رویداد هزینه پلتفرم مشخص می‌شود.
در مورد نحوه انتخاب بهترین پلتفرم برای برگزاری رویداد آنلاین در این مطلب توضیحات مفصل ارائه شده است.
سرویس پخش زنده لحظه‌نگار قابلیت میزبانی از ده‌ها هزار نفر بیننده آنلاین را دارد. کیفیت تصویر براساس سرعت اینترنت کاربر تعیین می‌شود تا تجربه مناسبی برای بینندگان ایجاد شود. همچنین از طریق چت و نظرسنجی می‌توانید با شرکت‌کنندگان تعامل داشته باشید.
هزینه اشتراک یک روزه لحظه‌نگار براساس امکانات مورد نیاز رویداد شما بین ۲۷۰ و ۵۷۰ هزارتومان متغیر است. همچنین تا هر زمان که مایل باشید بازپخش رویداد شما در لحظه‌نگار دردسترس خواهد بود.

سخن آخر


اگر قصد برگزاری رویداد در تهران را دارید می‌توانید این فرم را پرکنید و یا از قسمت چت سایت سوالات خود را مطرح نمایید.
تیم لحظه‌نگار پریمیوم براساس نیازهای شما و بودجه موردنظرتان بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد کرد.

برای رویداد بعدی خود برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان لحظه‌نگار