برای انتخاب پلتفرم مناسب رویداد هیبریدی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در مطالب مختلفی در لحظه‌نگار، جنبه‌های مختلف رویدادهای هیبریدی را مورد بررسی قرار دادیم. در اینجا بیشتر روی بخش انتخاب پلتفرم متمرکز خواهیم شد.
به‌صورت خلاصه برای ثبت‌نام و بلیت‌فروشی، پروموشن و البته پخش‌زنده و بازپخش رویداد، به یک پلتفرم استاندارد نیاز خواهید داشت. هرچند می‌توانید برای این‌کارها از چندین پلتفرم مختلف استفاده کنید اما ترجیحا اگر بتوانید نیازهای خود را با یک پلتفرم برطرف کنید، کار آسان‌تری در پیش خواهید داشت.
ما سعی می‌کنیم در این مطلب برای هر دو راه‌حل نکاتی را بیان کنیم.

انواع نرم‌افزارها و پلتفرم‌های برگزاری رویداد

تفاوت بین نرم‌افزار و پلتفرم برگزاری رویداد در امکاناتی است که به بیننده و برگزارکننده ارائه می‌شود. معمولا نرم‌افزارها یا سرویس‌ها، تنها بخش‌هایی از الزامات یک رویداد را پوشش می‌دهند. در مقابل، پلتفرم‌ها هم برای بیننده و هم برای برگزارکننده امکانات لازم را ارائه می‌دهند.
در یک پلتفرم برگزاری رویداد شما باید بتوانید صفحه یا لندینگ رویداد را بسازید، برای رویداد خود بلیت‌های مختلف تعریف کنید، رویداد را از طریق اتاق مجازی یا پخش‌زنده پلتفرم برگزار نمایید و بعد از اتمام رویداد، در صورت تمایل بتوانید بازپخش رویداد را نیز دراختیار بینندگان قرار دهید.
از بین سرویس‌ها و پلتفرم‌های ایرانی، ایوند بیشتر برای بخش ثبت‌نام و بلیت‌فروشی رویداد کاربرد دارد. اسکای‌روم بازپخش و بلیت‌فروشی ندارد و در مرحله برگزاری رویداد می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند و پلتفرم لحظه‌نگار، همه این موارد را پوشش می‌دهد.
در بین سرویس‌های خارجی هم، زوم و گوگل‌میت شناخته شده‌ترین سرویس‌های برگزاری رویداد هستند. ایونت برایت ابزاری برای بلیت‌فروشی و ثبت‌نام رویدادهاست و پلتفرم‌هایی مثل هوپین، به‌صورت یکپارچه همه این امکانات را ارائه می‌کند.

نحوه انتخاب بهترین پلتفرم با توجه به نوع رویداد و اهداف برگزارکننده

الزاما همه رویدادها به همه امکاناتی که در ادامه لیست می‌کنیم نیاز ندارند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید سرویس یا پلتفرم مورد نظرتان را انتخاب کنید، مشخص کنید چه نوع رویدادی را قرار است برگزار نمایید و برای این رویداد به چه امکاناتی نیاز دارید.
لیست امکانات لازم برای برگزاری رویداد را در ادامه مشاهده می‌کنید، البته که امکانات بسیار بیشتری را می‌شود به این لیست اضافه کرد.

  • صفحه رویداد:
    هر رویدادی به یک لندینگ برای درج اطلاعات و جزئیات رویداد نیاز دارد. در این صفحه، بیننده بهتر است با توضیحات، جدول زمان‌بندی، انواع بلیت‌ها و لیست سخنرانان و حامیان رویداد مواجه شود.
  • برگزاری انواع رویدادهای مجازی:
    وبینار و کلاس آنلاین، جلسات ویدیوکنفرانس و پخش‌زنده، انواع رویدادهایی است که ترجیحا باید در یک پلتفرم استاندارد امکان برگزاری همه آنها وجود داشته باشد. از جلسات خصوصی چندنفره تا پخش‌زنده با هزاران نفر بیننده.
  • بازپخش:
    امکان ضبط رویداد و بارگذاری ویدیو توسط برگزارکننده امکان بسیار کاربردی و مفیدی است.
  • ارائه گزارشات بعد از برگزاری رویداد:
    این امکان، کمی متفاوت است. تعدادی کمی از شرکت‌ها چنین قابلیتی را ارائه می‌کنند. تیم پشتیبانی لحظه‌نگار بعد از هر رویداد گزارشات کامل از تعداد ثبت‌نام، بینندگان رویداد، کامنت‌ها و پاسخ‌های داده شده به سوالات نظرسنجی و … را در اختیار برگزارکننده قرار می‌دهد.
  • پروموشن و تبلیغات رویداد:
    این مورد هم می‌تواند باعث افزایش درآمد و تعداد بینندگان رویداد شما شود. هر پلتفرمی براساس سال‌هایی که فعالیت کرده و میزبان بینندگان مختلف با سن و علایق متفاوت بوده، به یک دیتابیس نسبتا گسترده از کاربران دسترسی دارد. تبلیغات هدفمند تا حد زیادی باعث کاهش هزینه‌های شما خواهد شد. علاوه‌بر این لحظه‌نگار با همکاری شرکای تجاری خود در مورد تبلیغات و اطلاع‌رسانی هم می‌تواند خدمات مفیدی را ارائه دهد.

سخن آخر


در مرحله انتخاب پلتفرم حتما باید شناخت کافی از امکاناتی که برای برگزاری یک رویداد باکیفیت لازم است را داشته باشید. در این مورد از طریق این فرم می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
معمولا پلتفرم‌های استاندارد امکان تست رایگان را برای کاربران فراهم کرده‌اند. توصیه می‌کنیم بعد از کسب اطلاعات ضروری، چند مورد از سرویس‌ها و پلتفرم‌های دردسترس خود را تست کنید.

برای رویداد بعدی خود برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان لحظه‌نگار