آپدیت سیستم مالی لحظه‌نگار با تمام امکانات لازم برای درآمدزایی از وبینار

همیشه یکی از دغدغه‌ها و نیازمندی‌های مهم برگزارکنندگان رویدادها در لحظه‌نگار این بوده که بتوانند امور مالی مربوط به فروش بلیت و کسب درآمد خود را به بهترین شکل مدیریت کنند. این فیدبک به طور مرتب به ما می‌رسید و تیم محصول هم این نیازمندی‌ها را در لیست کارهای خود داشتند تا این که بالاخره نوبت به رونمایی از سیستم جدید مالی لحظه‌نگار رسید. بزرگی این سیستم و ارتباطش با تمام بخش‌های لحظه‌نگار نیاز دارد تا ما این آپدیت را به صورت کامل به شما معرفی کنیم.

0:00
/
ایران مسعودی از روش‌های درآمدزایی با لحظه‌نگار می‌گوید

قدم اول: تغییر قیمت‌گذاری لحظه‌نگار به مدل اشتراکی

اول این را بگوییم که ما دوست داریم قبل از دریافت پول از مشتری، سرویس را به صورت رایگان در اختیار او قرار دهیم تا با خیال راحت تست کند. استفاده از لحظه‌نگار تا حد خوبی برای برگزارکنندگان رویدادها رایگان است و به پرداخت هیچ وجهی نیاز ندارند. اما نیاز کسب‌وکار به تامین هزینه‌ها و سود برای رشد باعث می‌شود تا ما امکانات اضافه‌تری را با پرداخت هزینه در اختیار مشتریان قرار دهیم.

ما از قیمت‌گذاری‌های پیچیده و غیرشفاف بیزاریم. مدل قیمت‌گذاری اکثر پلتفرم‌های رویداد و ویدیو کنفرانس شبیه هم و غالبا محدودکننده است. مشتری با دیدن آن قیمت‌ها گیج می‌شود و معمولا هزینه‌ی زیادتری نسبت به آن‌چه که نیاز دارد پرداخت می‌کند. سیستم قیمت‌گذاری لحظه‌نگار کاملا متفاوت از سایر سرویس‌ها است. به نظر ما و در راستای ارزش‌های لحظه‌نگار، مشتریان‌مان با یک مدل قیمت‌گذاری ساده و روان و در عین حال نامحدود خوشحال‌ترند. ما می‌خواهیم شما برگزارکنندگان رویداد آنلاین روی کیفیت محتوای رویدادتان تمرکز کنید. روی بلیت‌فروشی و کسب درآمد بیشتر تمرکز کنید. کیفیت سرویس را به ما بسپارید و خیالتان از بابت تعرفه‌ها راحت باشد. لحظه‌نگار شما را متحمل هزینه‌ی بیشتر نخواهد کرد. ضمن این که برای تمامی پرداخت‌ها ۷ روز ضمانت بازگشت کامل وجه وجود دارد. بنابر این با خرید یک اشتراک روزانه، ماهانه یا سالانه می‌توانید به امکانات نامحدود لحظه‌نگار دسترسی پیدا کنید. البته باتوجه به این که بعضی از مشتریان به دنبال خدمات اضافه‌تری هستند، ما اشتراک‌های غیررایگان را به دو دسته‌ی استاندارد و سازمانی تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

ضمنا لحظه‌نگار تنها پلتفرمی است که شما با پرداخت یک حق اشتراک، هم می‌توانید از سرویس ویدیو کنفرانس (اتاق مجازی) استفاده کنید و هم سرویس لایو استریم (پخش زنده) که البته این امکان وجود دارد که این دو به هم متصل شده و پذیرای رویدادهای بزرگ شما شوند.

قدم دوم: حداقلی شدن سهم پلتفرم از فروش بلیت

منطق سهم پلتفرم این است که پلتفرم به اندازه‌ی خدماتی که ارائه می‌دهد سهمی را از بلیت‌فروشی کسر کند. ما فکر می‌کنیم پلتفرم‌ها در این زمینه مستحق یک درصد حداقلی از درآمد هستند تا اثر آن در کل درآمد برگزارکننده ناچیز بوده و او کماکان به برگزاری رویدادها و وبینارهای خوب ترغیب شود. لابد دیده‌اید که برخی پلتفرم‌های واسط سهم‌های زیادی را برای خود برمی‌دارند. این اشتباه است و در طولانی‌مدت موجب ضعیف‌شدن برگزارکننده و در نتیجه این بازار می‌شود. ما این موضوع را به دقت بررسی کردیم و با توجه به کارمزد درگاه‌های پرداخت، هزینه‌های پشتیبانی هر تراکنش و هزینه‌های پلتفرم، حداقل درصد ممکن را برای سهم پلتفرم تعیین کرده‌ایم که تا ۲ درصد هم قابل کاهش است!

ضمنا وقتی که برگزارکننده برای رویداد خود بلیت می‌فروشد، بسیاری از کسب‌وکارها به اشتباه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را از کل درآمد کم می‌کنند. این باعث می‌شود تا درآمد برگزارکننده به میزان قابل توجهی کم شود. در حالی که لحظه‌نگار اولا این مبلغ را کل بلیت کم نمی‌کند، ثانیا ارزش افزوده را صرفا از سهم خودش پرداخت می‌کند.

قدم سوم: کیف پول لحظه‌نگار برای همه‌ی کاربران

برای اولین بار در لحظه‌نگار مکانیزم کیف‌پول داخلی راه‌اندازی شد. شما چه به عنوان بیننده‌ی یک رویداد چه به عنوان برگزارکننده، می‌توانید کیف پول ریالی یا ارزی خودتان را شارژ کنید و هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید. ضمنا وقتی شما درخواست عودت یک بلیت یا اشتراک خریداری شده را (در بازه‌ای که امکان پس دادن وجود دارد) می‌دهید، این مبلغ به کیف پول شما واریز می‌شود. خبر خوب دیگر این است که شما می‌توانید از گیفت کارت لحظه‌نگار چه برای خودتان و چه برای دوستانتان استفاده کنید. عملکرد گیفت‌کارت لحظه‌نگار شبیه گیفت‌کارت‌های بین‌المللی است که به زودی در پست جداگانه‌ای دقیق‌تر به آن خواهیم پرداخت.

قدم چهارم: بازطراحی سیستم محاسبه درآمد و تسویه حساب

یکی از قسمت‌های سیستم مالی لحظه‌نگار که نیاز به تغییرات اساسی داشت، سیستم محاسبه درآمد و تسویه حساب بود. خوشبختانه اکنون این امکان به راحتی وجود دارد که شما به عنوان برگزارکننده‌ی رویداد هر لحظه درآمد خودتان از بلیت فروشی را در اتاق فرمان خود مشاهده کنید و درخواست تسویه را ثبت کنید. در همان قسمت، در جریان روند تسویه حساب و واریز وجه به حساب بانکی شما نیز قرار می‌گیرید.

قدم پنجم: لحظه‌نگار تنها پلتفرم کسب درآمد دلاری از رویداد آنلاین است!

خیلی‌ها این موضوع را نمی‌دانند که لحظه‌نگار تنها پلتفرم ایرانی است که امکان فروش محتوا -رویداد آنلاین، وبینار یا ویدیوی ضبط شده- را به صورت ارزی فراهم می‌کند. ایرانیان خارج از کشور به راحتی می‌توانند از طریق پی‌پل، بلیت رویدادهای شما را با انواع ارز از جمله دلار، یورو، پوند، ین یا… خریداری نمایند. این درآمد به قیمت روز دلار در بازار ایران محاسبه و به صورت ریالی به حساب بانکی شما واریز می‌شود.

برای رویداد بعدی خود برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان لحظه‌نگار