چگونه با «خلاقیت و نوآوری» رویدادهای حضوری و هیبریدی بهتری برگزار کنیم؟

در تعریف خلاقیت آمده است که؛ خلاقیت مهم‌ترین و اساسی‌ترین توانایی انسان و بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش است.
یک رویداد صرف‌نظر از هدفی که دنبال می‌کند، به دنبال ایجاد ارزش است و در غیر اینصورت کارایی نخواهد داشت و برای ایجاد ارزش ناگزیر از به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری هستیم.
در این مطلب سعی می‌کنیم بسترها و زمینه‌هایی که معمولا در یک رویداد می‌توانند میزبان خلاقیت ما باشند را بیان کنیم اما بدون‌شک هیچ مرز و چهارچوبی برای خلاقیت وجود ندارد.

خلاقیت مهم‌ترین و اساسی‌ترین توانایی انسان و بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش است.

طراحی رویداد اولین گام برای سازماندهی ایده‌های خلاقانه است

رویداد می‌تواند بخش مهمی از یک کمپین و یا معادل کمپین باشد و تمامی مراحلی که برای طراحی کمپین در نظر می‌گیریم در این مورد هم مطرح هستند
مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم، مهم‌ترین بخش‌های طراحی رویداد هستند که در هر مورد می‌توانیم یک نگاه خلاقانه داشته باشیم

هدف از برگزاری رویداد و نحوه‌ی دستیابی به آن

جمع‌آوری لید، ایجاد آگاهی از برند و کسب درآمد اصلی‌ترین اهداف برگزاری رویداد هستند اما در اینجا منظور ما از هدف شما کمی متفاوت است و باید خیلی موردی و مشخص اهداف خودتان را مکتوب کنید. مثلا اگر قصد دارید با ایجاد یک هایپ تبلیغاتی تمرکز رسانه‌ها را از روی رغیبتان به برند خودتان برگردانید نیاز به یک رویداد هیبریدی با پیش‌کمپین و تبلیغات بعد از رویداد نیاز دارید. بنابراین تعیین اهداف به‌صورت مشخص کمک می‌کند تا تیم خلاقیت شما به‌خوبی تصویر یک رویداد ایده‌آل را در ذهن خود مجسم کنند و براساس آن اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیا پلن و نحوه‌ی درگیر کردن بسترهای تبلیغاتی قبل و بعد از رویداد

دقیقا مشابه یک کمپین شما نیاز دارید از ظرفیت مدیاهای خود (owened media) و (paid media)بسترهای پولی استفاده کنید.
برای هر قسمت مواردی که باید تهیه کنید و بودجه‌ی مورد نیاز را مشخص کنید، مجموعه‌ی همه‌ی این موارد در قالب یک یا چند مدیا پلن آماده می‌شود و همه افراد تیم و شرکت‌های همکار شما توسط این سند با شما در تعامل خواهند بود.
یکی از مواردی که خلاقیت شما می‌تواند در آن تعیین‌کننده باشد زمان‌بندی آغاز و اوج و فرود تبلیغات است، در این موارد رصد کردن شرایط عمومی کشور و فضای مجازی و رصد کردن فعالیت‌های رقبا می‌تواند به شما کمک کند که بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید. از تجارب رقبای خود برای بهینه‌تر کردن کمپین استفاده کنید و براساس اینکه رقبای شما در کدام شبکه‌ی اجتماعی فعال‌تر هستند بودجه‌بندی و تمرکز خودتان را مشخص کنید.

اکشن پلن قبل، حین و بعد از رویداد

شاید جامع‌ترین داکیومنت شما در رویداد همین مورد باشد، تعیین تجهیزات و ریزترین اقدامات مربوط به نورپردازی و کارگردانی تا فعالیت‌های مربوط به روابط عمومی رویداد همه و همه در قسمت‌های مختلف اکشن پلن مطرح می‌شوند.
بنابراین لازم است با شناخت کامل ظرفیت‌های موجود در فضای برگزاری رویداد، ابزارهای لازم را شناسایی کنید و جزئیات استفاده از آنها را تعیین کنید در این مورد باتوجه به پیچیدگی‌های زیاد، تیم لحظه‌نگار پریمیوم و کارشناسان آن که تجربه‌ی برگزاری صدها رویداد را دارند می‌توانند در کنار شما باشند تا از هررفت بودجه رویداد جلوگیری شود.

قسمت‌های مختلف رویداد حضوری و هیبریدی برای درگیر شدن در پروسه‌ی خلاقیت

کارگردانی، اجرا، نورپردازی، صدابرداری، موسیقی و نمایش و سایر مواردی که در رویدادها حضوری و هیبریدی مشاهده می‌کنید در این قسمت به اختصار بیان می‌شود تا بهتر بتوانید روی جنبه‌های مختلف یک رویداد اشراف داشته باشید.

چیدمان فضا و تعیین محل‌های نشستن شرکت‌کنندگان

نحوه‌ی نشستن افراد در سالن‌های همایش تنها حالت ممکن نیست و یکی از مواردی که می‌تواند رویداد شما را متمایز کند همین مورد است. سالن‌های زیادی وجود دارند که براساس طرح شما چیدمان سالن را انجام می‌دهند.
براساس نوع رویداد شما که در آن ارائه و تمرکز روی استیج مهم‌تر است و یا شبکه‌سازی و ارتباط شرکت‌کنندگان با یکدیگر اولویت دارد می‌توانید چیدمان فضا را تعیین کنید.

نورپردازی در خدمت ارائه‌ی شما و محتوای رویداد

نورپردازی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که می‌تواند تاثیر بخش‌های مختلف رویداد را بیشتر کند و ماندگاری رویداد را در ذهن شرکت‌کنندگان افزایش دهد. استفاده‌ی بیش از حد از نورهای تیز و رنگ‌های تند باعث از بین رفتن تمرکز افراد می‌شود و عدم تغییر نور هم باعث ایجاد خستگی و یکنواختی رویداد می‌شود بنابراین رعایت نکات حرفه‌ای در این مورد بسیار مهم است.
در هر بخش از رویداد ممکن است تاکید شما بر قسمت‌های متفاوتی از فضای رویداد باشد، متناسب با این موضوع می‌توانید از نورپردازی استفاده کنید.
برای تاکید بر برند در رویداد می‌توانید از مپینگ لایت‌ها که جزء جدیدترین تکنولوژی‌های نورپردازی هستند استفاده کنید، خوشبختانه در ایران هم تجهیزات این نوع نورپردازی وجود دارد.

کرئوگرافی و پرفورمنس تاثیرگذاری رویداد را به‌شدت افزایش می‌دهد

در تئاترها و کنسرت‌های موسیقی استفاده‌ی زیادی از پرفورمنس می‌شود و مدتی است این موضوع راه خود را به رویدادها هم باز کرده است.
برای داستان برند و رویداد خود یکی از خلاقانه‌ترین اشکال نمایش، استفاده از پرفورمنس با همراهی نور و موزیک است و بیشترین تاثیرگذاری را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.
گروه‌های مختلفی در ایران برای اجرا و طراحی سناریوهای پرفورمنس وجود دارند که می‌توانید از ظرفیت آنها بهره‌مند شوید.

کرئوگرافی، جدیدترین خدمت در تیم خلاقیت لحظه‌نگار پریمیوم است

پک‌های هدیه در شبکه‌های اجتماعی به دیده‌شدن برند شما کمک می‌کند

اینکه شرکت‌کنندگان رویداد در صفحات شخصی خود در فضای مجازی در مورد رویداد شما صحبت‌ کنند، بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای شما رغم بخورد.
معمولا افراد علاقه دارند احساسات خود را در فضای مجازی با دوستانشان در میان بگذارند، هدیه‌ای که در رویداد دریافت می‌کنند در صورت داشتن جنبه‌های منحصر به فرد و خلاقانه، قطعا در فضای مجازی دست به دست خواهد شد و دامنه‌ی آگاهی از برند و رویداد شما را افزایش خواهد داد.
پک‌های هدیه‌ای که در آنها از موارد تجدید پذیر استفاده شده و هدایای مرتبط با حفاظت از محیط زیست مواردی هستند که در حال حاضر بیشترین اهمیت را پیدا کرده‌اند. با توجه به موضوع رویداد و در نظر گرفتن پرسونای شرکت کنندگان می‌توانید هدایای جذابی را تهیه کنید. در مورد هدیه لازم نیست زیاد هزینه کنید فقط کافی است به اندازه‌ی کافی نوآوری به خرج دهید تا بیشترین تاثیر را در مخاطب ایجاد کنید.

غرفه‌ی عکاسی برای ثبت لحظات حضور در رویداد

مورد دیگری که باعث می شود ردپای شما در صفحات شخصی شرکت‌کنندگان رویداد ثبت شود طراحی یک قسمت برای عکاسی از افراد است. ایجاد دکور و برندینگ و یا نصب بنر و اسپیس‌فریم راه‌هایی هستند که براساس بودجه‌ی شما می‌توانند برای این بخش مورد استفاده قرار گیرند.
با جستجو در پینترست می‌توانید نمونه‌های  دکور خلاقانه برای این بخش را مشاهده کنید.

لحظه‌نگار پریمیوم در تمامی قسمت‌ها و مراحل رویداد، شما را همراهی خواهد کرد

لحظه‌نگار پریمیوم بخش برگزاری رویداد لحظه‌نگار است که با داشتن تیم‌های مختلف مثل خلاقیت، دیجیتال مارکتینگ، استریم، برندینگ و طراحی و چاپ می‌تواند در تمامی مراحل رویداد از مرحله‌ی طراحی تا اقدامات اطلاع‌رسانی بعد از رویداد در کنار شما باشد
برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید یک جلسه مشاوره‌ و دموری رایگان با همکاران من در لحظه‌نگار پریمیوم داشته باشی.

برای رویداد بعدی خود برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

یک جلسه مشاوره رایگان با کارشناسان لحظه‌نگار